حمل و نقل بین المللی از اهمیت بسیاری در تجارت جهانی برخوردار است. با توجه به توسعه روزافزون تجارت جهانی، ارایه خدمات حمل و نقل بین المللی به شکلی کاملا حرفه‌ای و با کیفیت بالا بسیار مهم می‌باشد. کشورهای شرق آسیا، اروپا و آمریکا به عنوان سه منطقه تجاری بزرگ جهان، دارای حجم بالایی از تجارت هستند که نیاز به خدمات حمل و نقل بین المللی دارند.

با توجه به اینکه کشورهای شرق آسیا، اروپا و آمریکا دارای فضای کسب و کار پویا و پر رونق هستند، شرکت‌های حمل و نقل بین المللی با استفاده از فناوری‌های پیشرفته و خدمات با کیفیت بالا، به مشتریان خود خدمات حمل و نقل بین المللی را ارایه می‌دهند. این خدمات شامل حمل و نقل کالا، بسته‌های پستی، حمل و نقل هوایی، دریایی و زمینی می‌باشد.

خدمات حمل و نقل بین المللی می‌تواند به عنوان یک عامل مهم در توسعه تجارت جهانی و رشد اقتصادی کشورها محسوب شود. با توجه به توسعه روزافزون تجارت جهانی، شرکت‌های حمل و نقل بین المللی با ارایه خدمات با کیفیت بالا و قیمت مناسب، به مشتریان خود کمک می‌کنند تا در تجارت خود با موفقیت بیشتری دست یابند. به علاوه، این خدمات می‌توانند به عنوان یک عامل مهم در توسعه روابط اقتصادی بین کشورها و تقویت همکاری‌های بین المللی محسوب شود.

حمل و نقل هوایی

حمل بار بصورت هوایی مزیت های خاص خود را دارد که در ادامه این صفحه به بعضی از آنها اشاره میکنیم. همچنین در ادامه خدمات اضافه ای که در این روش حمل از جمله قبض انبار فوری در مقصد، انبارداری در مبدا، تجمیع بار ها از فروشندگان مختلف در مبدا و حمل و نقل هوایی با سریعترین خطوط هوایی جهان با بهترین قیمت حمل و نقل هوایی برایتان آورده ایم.
از مزیت های این روش حمل اگر بطور خلاصه بخواهیم نام ببریم، اصلی ترین آنها سرعت ارسال بار می باشد و همینطور امکان ارسال کالاهای حساس به شرایط دمایی، فساد پذیر و شکستنی می توان اشاره کرد.

حمل و نقل دریایی

حمل و نقل دریایی کالا یک گزینه مقرون به صرفه و کارآمد و همچنین یک روش ایمن و قابل اعتماد برای تجارت کالا است. شرکت کاسپین حمل آسیا کلیه امور حمل دریایی از جمله حمل کانتینری، خرده بار و فله را با بهترین قیمت و سریعترین زمان از اقصی نقاط جهان انجام میدهد.
در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا از دیگر مزیت های حمل و نقل دریایی و همینطور انواع کانتینر ها به همراه ابعاد و مشخصات آنها مطلع شوید و همچنین بعضی قیمت های حمل و نقل دریایی بصورت دربستی و خرده بار آورده شده است.

حمل و نقل زمینی

حمل و نقل زمینی یکی از رایجترین، راحتترین و مقرون به صرفه ترین روش های حمل در میان کشورهای دنیاست، چرا که جدا از مزیت قیمتی، میتوان به سرعت عمل در حمل، کم کردن مراحل ادرای، ایمنی در حمل کالا و نیز بارگیری از درب کارخانه در مبدا و حمل یکسره تا درب انبار مقصد اشاره کرد.
شرکت کاسپین حمل با داشتن نمایندگی های زیاد، مجرب و حرفه ای خدمات شایان و همینطور قیمت های بسیار مناسبی را در این زمینه برای شما فراهم می آورد. لطفا در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در این زمینه از جمله مزیت ها، انواع و قیمت های حمل و نقل زمینی در اختیارتان قرار دهیم.

درضمن هر گونه سوال یا پیشنهادی داشتید خوشحال میشیم در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

حمل و نقل زمینی
این روش از حمل و نقل که معمولا بیش از روش های دیگر مورد استفاده قرار میگیرد را می¬توان در 2 حوزه عمده دسته بندی کرد:
الف:ترانزیت و حمل و نقل کالا در درون مرز های یک کشور که به آن حمل و نقل داخلی میگویند.
ب:حمل و نقل کالا بین دو یا چند کشور که آن را حمل و نقل بین المللی مینامند.
در اینجا قصد معرفی حمل و نقل در حوزه بین المللی را داریم. این روش از حمل و نقل به مانند دیگر روش ها در 3 بخش عمده زیر ساختی،نوع وسایل نقلیه و شیوه بهره برداری طبقه بندی میشوند.
در این روش از حمل و نقل که با نام حمل و نقل جاده ای نیز شناخته میشود ترافیک جاده ای و وضعیت آب و هوایی نقش تعیین کننده ای در دقت حمل و نقل، سرعت و امنیت آن دارد. علاوه بر این مسائلی چون عوارض جاده ای،مالیات بر سوخت و امور مالیاتی دیگر در حمل نقل از طریق بزرگراهها اموری هستند که سیاست های کنترل سیستم حمل و نقل را بر عهده دارند.
دانستن این نکته ضرورت دارد که در این سیستم از حمل و نقل به مانند فرایند های دیگر حمل کالا «بارنامه» صادر میشود.

حمل و نقل جاده ای
یکی از قدیمی ترین روش های باربری بین المللی که در بسیاری از مواقع از لحاظ سرعت و قیمت بسیار مناسب میباشد، حمل و نقل جاده¬ای است که برای بسیاری از بارها این روش مناسبت ترین روش حمل و نقل محسوب میشود.
این روش از حمل و نقل با آمار روزانه 10 میلیون تُن و 600 میلیون تُن در سال نقش بسیار پر رنگی در شیوه های مختلف باربری بین المللی و داخلی دارد.
یک نکته مهم در مورد حمل و نقل جاده ای این است که دولت بطور کل هیچ مداخله ای در سرمایه گذاری و مسائل اقتصادی این حوزه ندارد و نقش آن تنها محدود می¬شود به سیاست گذاری ها، برنامه ریزی ها و نظارت های کلان که این مهم بر عهده سازمان راه داری و حمل و نقل جاده ای است.

حمل و نقل دریایی
چیزی حدود 90 درصد از تجارت بین الملل و حمل بار بین المللی از طریق راه های دریایی انجام میشود. به لحاظ حجم چیزی حدود 6 میلیون تن از انواع کالاها را از طریق راه های آبی جابجا می کنند که یک سوم آن مربوط به کالاهای نفتی و مابقی نیز کالا های فله را تشکیل می¬دهد.
چیزی حدود 90 درصد از تجارت بین الملل و حمل بار بین المللی از طریق راه های دریایی انجام می¬شود. به لحاظ حجم چیزی حدود 6 میلیون تن از انواع کالاها را از طریق راه های آبی جابجا می کنند که یک سوم آن مربوط به کالاهای نفتی و مابقی نیز کالا های فله را تشکیل میدهد.
حمل و نقل دریایی از عناصر تعیین کننده واثر کذار در رشد و توسعه تجارت بین الملل و تامین نیاز های بازار های جهانی به مواد خام و نفتی و کالاهای دیگر خواهد بود.
این روش حمل نقل همچنین یکی از گران ترین روش های حمل و نقل محسوب می¬شود که قسمت قابل توجهی از هزینه تمام شده کالا را در بر میگیرد.